Blogginlägg #1 om företagande och nya kampanjer

Entreprenörskap - reklambyrå

Blogginlägg #1 av 10: En vilja att jobba hårt och göra bättre ger resultat

I vårt västra grannland har flera av de bloggare jag följer tagit initiativet att skriva ett blogginlägg per dag 100 dagar i sträck. Jag tänkte sätta en lägre ambitionsnivå åt mig själv så att jag inte kör in i väggen direkt under den första veckan. Jag kommer istället för 100 försöka mig på 10 blogginlägg på 10 veckor och för att hållas motiverad behövs det stöd av de enstaka läsarna på min blogg. Mitt första inlägg handlar om företagande och hur året börjat för Genero.

Företagande är frihet att jobba när man vill plus en tjock plånbok?

De som har en bild av att företagande är frihet att jobba när man vill plus en tjock plånbok kommer att få sina drömmar raserade. De som byggt upp ett företag från grunden vet att det är som att cykla i uppförsbacke, slutar du trampa så går det bakåt i rasande fart. Det krävs uthållighet och tålamod samt en stark vilja för att orka trampa på. Den kick man får när man nått en topp (ett delmål) för att ta fart mot nästa är det som gör det värt att vara företagare. Om man dessutom som jag får jobba med det man har passion för motiverar också att trampa hårdare.

Året har börjat bättre än någonsin tidigare för Genero. Det är beviset på att om man försöker göra sitt bästa och jobba hårt för att ge resultat till kunderna så kommer också belöningen. Vi är ännu långt ifrån våra högt uppsatta mål men vi har kommit en bit på vägen vilket gör det lättare att trampa hårdare i uppförsbackarna.

Året började med framgång: MUSCH Julkampanj

MUSCH Julkampanj sociala medier

MUSCH Julkampanj #2 blev igen en social media succé med 100-tals blogginlägg om kampanjen och en ökning med mer än 20.000 likes på Facebook. Dessutom fick MUSCH en ypperlig start på året när försäljningen i Januari ökade med hela 67 % jämfört med föregående år.

100-tals blogginlägg under julkampanjen

MUSCH “Beröm din hund kampanjen”

MUSCH social media kampanj

I år blev det en förlängd version av fjolårets veckosuccé MUSCH ystävänpäivä-kampanja. Istället skapade vi en 2 månaders lång kampanj där vi på samma gång söker efter MUSCH-reklamansikten för 2013. Vi behövde inte vänta länge på resultaten, kampanjen har redan gett över 600 bidrag innehållande berättelser, bilder och t.o.m videor. Kampanjen har också gett en del nya facebook likes vilket gör att MUSCH stärker ännu mer sin position som #1 i branschen på Facebook i Finland.

Lanseringen av MUSCH i Sverige tog fart på Facebook

MUSCH Sverige Facebook

Utan att skapa några märkvärdiga Facebook kampanjer har MUSCH Facebook-sida för Sverige fått över 7000 fans. MUSCH huvudbudskap “Naturlig hundmat av äkta råvaror” har gått hem hos de svenska hundägarna och fansen väntar varje dag på att nya  återförsäljare skall börja sälja MUSCH.

Riktig länkkorv gillades på Facebook

Riktig länkkorv kampanj

En halv miljon finländare på Facebook har den senaste veckan nåtts av budskapet att äntligen har det lanserats en riktig länkkorv på marknaden. I tider då brand försöker allt för att jaga Facebook fans finns det företag som istället försöker sig på att göra bättre produkter. Inget tillsatt fosfat, högre kötthalt är produktlöften som finländarna gillar. Herr Snellmans Facebook sida har översvämmats av positiv feedback på den nya produkten och försäljningen har inte heller varit fy skam. Hyllorrna med riktig länkkorv står tomma i affärerna vilket är beviset på att Herr Snellman än en gång lyckats verkligt bra. Det är en stor ära att Genero får vara med och hjälpa det stora team som skapar denna framgång.

Nästa vecka till Tyskland på kundbesök

I nästa vecka åker jag, Sebastian och Kaisu till Tyskland för att träffa en av våra kunder. Det blir en resa med 2 dagar i Pforzheim och 2 dagar i Frankfurt. Minna dyker också upp i Frankfurt senare under veckan och det skall bli riktigt spännande att träffa möjliga tyska samarbetspartners.

Tyskland fact-finding

 

Vi har sedan Februari på gång ett väldigt intressant branding och strategi projekt åt MUSCH som ni i nästa höst kommer att se resultatet av. Denna månad började vi med en brand repositionering åt ett företag från Jakobstad som satsar nationellt, väldigt spännande grejer på gång.

3 thoughts on “Blogginlägg #1 om företagande och nya kampanjer”

  1. Ett bra inlägg, men mer ingående i nästa bloggpost, skriv det som inte en tidning kan skriva om er. 

Leave a Reply to Andreas Andersson Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>